lørdag 21. mai 2016

Første hele runde i trav!


Gosh så fin dag dette var!
Jeg kom sent i stallen fullt vitende om at ingen er verken i stallen eller ridehuset på lørdag kveld. Ikke fredag kveld heller for den sakens skyld.

I dag var det også fint og stille i stallen. Jeg tok Silke inn og pusset henne litt. Hun går uten dekken om dagen og ruller seg masse. Deilig vettu!
Jeg vasket ben og hale grundig i går da hun nå er ferdig med brunstperiode 3 denne sesongen. Bakbein og hale er jo alltid litt grisete etter brunst.

Vi salet opp, tok på ridehjelm og longetau og puslet ned i ridehuset.
Der var det 2 ekvipasjer som nyss var ferdig og vi fikk ha ridehuset helt for oss selv. Silke var utrolig bra i longen i dag. Ikke noe tull en eneste gang. 7 runder i trav på begge sider også puslet vi ned til døren og lukket den. Den skumle døren er fortsatt skummel.

Jeg steg på henne og hun står stille og fint mens jeg går opp. Hun går ikke en milimeter før jeg ber om det.
Og når hun får beskjed om å gå, ja så går hun. Hun går i ujevnt tempo og ganske sakte. Ved alle speil er det bråstopp og ved døren er hun litt tullete så vi korter svingen litt der nede for å ikke be om bråk og diskusjoner. Jeg ba om trav og hun travet flott. Med litt rykk og napp fikk vi en hel sammenhengende runde i trav. Første dah!
Så stas!!!

Vi red i 9 minutter også gikk William hingsten forbi på utsiden og vi var liksom ferdig uansett, så da hoppet jeg av på det faste stedet.

Jeg jobber med disse rutinene våre og vi har ett sted å gå av og ett sted å gå på.

Alt i alt er knall dag!!!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar