lørdag 26. november 2016

3 skritt frem

Etter mange uker med slossing er det nå en rolig besindig Silke som møter meg i stallen.
Det er litt tidlig å feire skikkelig, men jeg synes vi må stoppe opp og nyte små fremskritt.

Som kjent var onsdag en bra dag. Timen med Bettina gikk kjempebra og jeg må si jeg synes det er utrolig godt å ha henne. Hun pusher meg til å ri igjennom Silkes nykker og instruerer hvordan jeg kan få henne til å jobbe i stede for å titte på skumle ting, hvordan jeg kan få hodet opp når hun går å biter seg i brystet, hvordan jeg skal ri FREM over midtbanen og forbi utgangsdøren der Silke gjør autoholdt fra frisk trav. Bettina er ett funn for oss!

Ellers er mye forberedelser til denne helgen. I dag var vi nede i ridehuset for å varme opp litt til morgendagen. Veldig spennende. Utstyret er pusset. Silkes hale er vasket (var hvit da hun nekter å gå i vaskespiltet), mannen er flette opp og klar for refletting i morgen tidlig og Silke er rolig og sinding klar for utfordringer!

I ridehuset var hun nesten tilbake til treg i dag. Jada hun bukker 10 ganger når jeg ber om galopp, men var ellers fin. Litt lite konsentrert kanskje, men absolutt ikke noe mot hva vi har slitt med de siste ukene.

Hun hoppet rundt på vei opp til stallen, men jeg klarte fint å roe henne ned igjen. Stallsjef Martin gikk siste delen bak med en skramlete trillebår uten av Silke tittet i det hele tatt!

Jeg har bestilt Easy Mare Plus og Easy Mare til etter kuren er over tilfelle vi får tilbakeslag. Skal gi en beroligende effekt på hopper. Jeg har bestilt versjonen uten Valerian, da det jo er vanedannende. DET skal vi IKKE ha! Valerian er best i vaser, ikke folk og hest!

Milde vi er foreløpig veldig happy med Regumate!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar