lørdag 12. november 2016

I trening for treningen - Green on green

Det er ingen hemmelighet at det er noen år siden sist jeg red aktivt som en fysisk sterk rytter. MANGE år siden. Vi snakker 20. Så hver gang jeg nå rir Silke blir jeg veldig støl etterpå. Vi rir sjelden mer enn 30 minutter, men allikevel er jeg helt damesykkel dagen etter.
Silke virker også småstøl.

I tillegg ligger kompetansen langt bak i hodet på meg, og Silke vet jo ikke hva jeg forventer av henne. Det blir ofte slik at jeg må bruke mange signaler og god tid etterfulgt av masse ros for at vi skal oppnå det jeg vil.

Så jeg ble ganske så forbløffet over meg selv da jeg plutselig meldte Silke og meg på trening med en av Europas beste beridere Olof Axelsson. Han er kjent for sitt lag med unghester, og har også utdanningsprogram for dem på Flyinge der han jobber.
Han er også en mann som holder mye clinicer land og strand rundt og da ofte med tømmekjøring.

Så når jeg fikk høre at han kommer til vår stall, ja da måtte jeg bare benytte sjansen.
Jeg har derfor meldt oss på 45 minutters privattime i tømmekjøring på lørdagen, samt 45 minutters ridetime på søndagen. Dette er altså helgen 26 og 27 november. Ikke bare er jeg veldig nervøs for dette som er veldig utenfor min komfortsone, men så har jeg også tenkt å invitere ned Silkes eier for anledningen! Ja ja, det er utenfor komfortsonen det skjer mirakler sier de!

Og dette er vi jo IKKE i form til. Hverken mine lår eller Silke. Så nå ligger vi da altså i hardtrening. Jeg spinner 2 dager i uken, løfter litt vekter, også tømmekjører jeg Silke litt oftere enn de 1 gang for uken vi har hatt den siste tiden.

Målet for timene får jeg komme tilbake til. Jeg er ikke ferdig tenkt.
Det er Elin fra Stall H som er arrangør og jeg håper at både Silke og jeg får godt utbytte av tiden (og alle pengene timene koster)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar