tirsdag 15. november 2016

AU!!



Silke er ikke i form.
Gradvis litt mer utilpass hver dag.

Det hele endte med at Silke sparket hovslageren.
Jeg hadde advart... kraftig. Om man nærmer seg bakre del av magen kommer det ett ben. Dette er bare bak på høyre.
Hun var advart og allikevel så skjedde det altså. Alt gikk fint med hovslageren, men nå er det nok. Jeg vil finne ut hvorfor hun gjør det og hva som gjør vondt og hvor det sitter.

Så jeg har ringt vetten. Han kommer fredag. Senest.
Får han til før gjør vi det før.

Sånn i retrospect så har Silke ikke roet seg helt på ny stall. Hun har jo vært magisk å ri i ridehuset og fin på ridebanen i lys. Også fin i flokk med andre på miniturer, men ikke alene. Hun stresser seg veldig opp og virvler rundt meg. På meg.

De deilige rusleturene vi hadde før går ikke lenger. Turene der jeg gikk ved siden av og hun med hodelag eller kapsun er saga blott nå.

Hun er litt snappish inne på stallen, men mest altså rundt bakbena og da særlig det høyre.

Så nå får hun fri med rusleturer på ridebanen og masse kos og puss på stallgangen.
Hadde jo plan om å gi henne 3 uker fri i Januar. Kanskje blir det nå i stede.

Vetten sier at unge hopper kan ha problemer og mye smerter i forbindelse med overgang fra brunstsesongen og over i vintersesongen (og tilbake igjen i mars)
Hun står jo i samme rom som som en hingst, så kanskje... ?? Jeg så henne klappe tenner sist uke. (Hun står å klapper overkjeven og underkjeven opp og ned når hun er brunstig).

Skal uansett bli godt å finne ut av det!

Den trufne hovslager før treffet





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar