lørdag 26. november 2016

Tømmekjøring



Ja da har altså denne eminente Olof vært på besøk. Pga litt miss i kommunikasjonen så tømmekjørte han Silke alene i stede for å undervise meg når jeg tømmekjørte... jeg fikk derfor ikke så mye ut av denne veldig dyre timen!
La oss håpe timen i morgen blir mer verdt.

Jeg rakk å filme en liten snutt.
Her ser du like etter han satt i gang. Silke gikk bedre utover timen og løp litt mindre og jobbet litt mer. Dvs hun holdt god trav og galopp gjennom det hele, men altså litt mer over bena sine i balanse og samlet enn det som vises her. Du ser kanskje også at han bevisst bruker vantet til å bremse når hun løper løper.

Han mener at hun virker god, men at hun trenger å bygge mer muskler og bli sterkere.
Han vil jeg skal jobbe med henne for hånd før jeg longer, tømmekjører og rir der jeg tapper på hofta hennes med pisken slik at hun viker unna og tråkker godt inn under seg med det indre bakben. Ved å få dette inn i oppvarmingen vil hun mer naturlig gjøre det også i resten av timen. Dette vil igjen føre til at hun bærer seg bedre og dermed bruker krysset og ryggen bedre. Veien til en skadefri hest uten ryggproblemer!

Så nå er det altså bare å finne ut hva jeg ønsker ut av timen i morgen og kommunisere dette til ham!

Foruten dette leide jeg henne bort til Stall H helt uten noe tull. Hun giret seg litt opp når vi snudde nesa hjem igjen, men det må jo være lov. En super Silke i dag der altså! Ny rapport i morgen!

Silke står på stallgangen og maser om at NÅ MÅ DET SKJE NOE SNART. Stå her er SJEEEELI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar