mandag 31. oktober 2016

To GODE turer



Milde nå har vi fått til noe jeg trodde vi skulle slite med leeenge!

Etter en runde på ridebanen møtte jeg Marte og Chandon utenfor ridehuset. "Vil dere være med å skritte av på sporet" spurte de...
Vel sa vi; Der er det jo veeeldig skummelt!!
"Kom igjen da Silke, tør du ikke" sa Chandon
"Jooooo" sa Silke og vi strenet etter dem.

Silke står ute sammen med Chandon hver dag og hun har tatt ledelsen i padocken... så da da kan man jo ikke løpe rundt på bakbena som en skremt høne når han ser på?

Så der gikk vi altså. Marte og Chandon skravlende foran, Silke bak listende på tærne, Sånn i tilfelle!!! Jeg satt oppå og latet som om jeg var heeelt rolig og hørte på alt Marte fortalte.
Vi gikk ikke hele sporet og ikke nede ved E18, men nesten, Vi har altså gått 1/4 del av sporet uten steiling! Milde himmel! Så stas!

-----

Dagen etter var vi jo som du kan forstå fulle av slelvtillitt og besluttet at nå er det jo nesten en måned siden vi flyttet fra Stall H. På tide å kunne iallfall rusle forbi og inn i skogen der borte. Der er vi jo så kjent!
Biler suste forbi, med og uten henger. jeg leide Silke og det gikk helt supert! Hun var sååå fin. Når vi passerte hennes gamle paddock var hun helt fra seg. Hun titttet etter kompiser, men så ingen. Det er jo tomt der nå.
Vi tok noen dype magedrag, minnes alle de fiiiine dagene vi hadde der, også ruslet vi inn i skogen!

Alt i alt en utrolig fin tur.
Benet mitt hadde IKKE godt av turen, men hodet og hjertet mitt hadde veldig godt av det!
Silke var også superhappy, også fikk hun spise litt gress på vei hjem!

Nå føler jeg plutselig at vi er i rute med turmålene våre igjen! Vi som elsker tur!



Bonden har ikke ryddet opp i skogen etter seg! Ser skikkelig ille ut synes vi! Fin himmel dah!


Må klippe gresset rundt walkeren slik at Martin slipper! Veldig slitsomt, men noen må jo gjøre det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar