mandag 3. oktober 2016

Flyttet

Adios fine Stall H!
Gosh for en helg...
Jeg var veldig bestemt på å virkelig flytte helt fra og til samme helg da dagene mine i ukene er for fulle for å legge til noe nytt.
Så lørdag morgen pakket jeg sammen Silke, gav henne ei sprøyte med beroligende paste med magnesium, pakket hodelag og pisk som var det siste igjen på Stall H også ruslet vi ned til Sneis og Sky Horses vår nye stall.
Silke ble satt rett ut med en kjekk ung mann på 5 år. Han hadde angivelig bedt om å få en sprek ung venn å leke med og Silke passet jo perfekt. De gresset noen timer mens de skulte på hverandre, også jasset de rundt og tullet og lekte.
Den unge mannen ble tatt inn klokken fire for å ries og da ble Silke stresset. Hun løp i en time før vi tok henne inn. Inne var det jo ingen, så å ta henne inn ville jo ikke føre til at hun roet seg.

Jeg hadde vasket boksen hennes, fylt på flis og sørget for at vinduet var rent og fint å se utigjennom.
Silke masjet rundt til hun fikk mat også roet hun seg med det.

Nå har det virkelig blitt kaldt og siden denne stallen er endel kaldere enn den forrige kommer Silke til å stå med dekken i vinter. Ikke tykke svære greier, men nok til at hun holder på den varmen hun selv produserer.

Liv laga på Sneis! Masse action! Silke i rødt!

Her putter de på ett dekken før ut og tar det samme av igjen når de tar inn, ikke som før hvor de altså tok av innedekkenet og på utedekkenet. Dermed er endel av de gamle dekkene våre som er 3-400 grams utedekken litt waste nå.

Jeg har derfor investert i et par gode utedekken i 0-100 gram også et par innedekken i ull og 100 gram. Sammen vil dette ta oss langt ut på vintern engang!

Den nye stallen har som den gamle stallen ett lass damer som føler det riktig å komme med veldig mange tips. Det er jo veldig bra! Også er det litt synd når deres tips ikke stemmer overens slik vi jobber. Men men... sånn er det vel når man ikke har sin egen stall hjemme.
Vanskelig å ikke påpeke at om man vil ha tips så ber man kanskje om det...
Vel vel! Intet nytt under stolen der da altså! As is!

Silke har nå stått på ny stall i 3 hele dager og ting begynner å falle på plass. Hun snur seg fint rundt i denne boksen og har ligget nede da det er flis i halen hver dag.
Hun vet når naboflokken slippes inn i padocken ved siden av, og det er færre hoppehyl og mer gressing! Tenk hun står på gress. Sååå stas!

Den gamle boksen på H er møkket ut og vasket etter alle kunstens regler. Mamma og pappa kom å hjalp meg med det og det ble riktig så fint! Søndagen møkket jeg ut padocken og siden jeg ikke er så god på det, var det hele 6,5 trillebår lass. Og vi snakker sånn stor grønn trillebår med dobbelhjul...
Svære fine boksen til Silke på H.
De som driver stallen er utrolig dyktige og jeg føler at jeg får all hjelp og støtte jeg trenger. Alle skryter veldig av dem og de har alles respekt! Jeg føler virkelig at her kommer vi til å kunne nå alle våre mål og kanskje flere!

Foreløpige mål for frem til nyttår er:
* Galoppere kontrollert minimum 2 hele runder i ridehuset
* Krysse E18 og ri i skogen på andre siden (som går helt til Sverige om man vil)

Det er utenfor komfortsonen det skjer, hilsen Dale Carnegie!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar