søndag 18. desember 2016

Silke er ikke imponert over konseptet med bokshvile - Dag 11

Silke har foreløpig oppført seg rimelig greit på boksen på Bjerke. Hun er lettstresset om det skjer noe på gangen eller hun skal ut på gangen. Etter operasjonen har jeg ikke hatt henne ute på gang. Jeg vet ikke helt om jeg får lov. Det er ikke så ofte folk der å spørre.

Vi gjorde noen strekkeøvelser med klementin for å se til at vi får tøyd litt. Jeg forer altså klementinbåter mellom forbena og bak ved gjorden på hver side.

Og Silke er veldig fornærmet over at det bare var en litten klementin... det er jo nesten INGENTING!
Hun ble SÅÅÅ frustrert og bet meg tre ganger og steilet 2.

Ja... så da dropper vi altså klementin!
Iallefall inntill hun har ett fortrau å spise fra. Gulerøtter og epler er jo ikke såååå godt, så det går fint.

Ikke særlig morro i dag da altså. Iallefall ikke for meg. Endel ørene bakover og jeg liker ikke å måtte følge med henne hele tiden for å hoppe unna og korrigere om hun forsøker å bite. Dette har jeg ikke opplevd tidligere.

Så da er vi tilbake på å binde henne opp på boksen ved puss og møkking, samt søkeøvelser etter epler og gulrøtter på gulvet når jeg går.

Jeg legger skylden på vondt i benet, ikke sitt vanlig for samt det å måtte være innstengt på en boks nå på andre uken.

Hun vet jo ikke at hun snart skal flytte!
Fredag flytter hun til Sundby! Stedet som skal gi henne de beste odds for å kunne returnere som en habil ridehest!

 Noen bilder fra Sundby




Som en liten ekstrating. Jeg fant denne utenfor boksen til Silke.
 Les mer om Ekyflex Tendon på norsk her >
Håper vi får den boksen med oss videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar