torsdag 1. desember 2016

Snart ferdig med Regumate...

Den 10 dager korte kuren med regumate er på hell. I dag og i morgen også er den over... Jeg gruer meg. Da skal angivelig en brunst komme og jeg har blitt lovet at den skal være kraftig. (Mange bruker Regumate for å lage en god brunst for inseminering) Vel her skal ingen insemineres i vinter, men brunsten vil nå angivelig komme.

Jeg får bare stålsette oss.

Eier av stallen har lovet at om vi fortsetter å slite med brunst utover dette skal hun se etter en boks i en av rommene uten hingst. Dette er jo en stor gård med 6 mindre staller. Det gjør det intimt og rolig for hestene og lite travelt på stallgangen for oss hestegærne jenter.
Vi har forresten hatt en kar på besøk på stallen i det siste så nå er det 2-3 menn på oss sikkert 40 damene som henger der.
At ikke flere menn begynner med hest er en gåte for meg!

Når det får gått noen dager uten Regumate og vi får testet temperamentet uten er det på tide å vurdere om hun skal få tilskuddet Easy Mare. Jeg gir det ikke om vi ikke trenger det!
Det er jo langt mer skånsomt enn Regumate og helt naturlig. Det har angivelig heller ikke like stor effekt, men kan ta toppene for Alphahopper.

Krysser fingrene for at vi kommer oss igjennom denne overgangen og lander på bena som ett godt samarbeidene par også om en uke!

I går var det time med Bettina igjen! Veldig bra time nok en gang. Silke går bra frem i trav og nå også galopp. Hun stopper fortsatt på midtlinja, men det må jeg jo bare bli bedre på, og få inn i muscle memory å "jage" henne over.

Jeg må virkelig øve mye på balansen min, for nå som jeg er oppservant på det, så merker jeg hver gang jeg mister balansen og drar Silke med meg. Det er jo Silke som begynner, men jeg gjør det jo værre heller enn bedre.

Så i helgen blir det oppstart med Yoga igjen. Balanse og core muskelatur skal styrkes. Må også gjøre mer lår og legg øvelser. Kondisen er på vei, så neste uke må jeg komme igang med spinningen igjen. Etter kontorbytte har jeg ikke helt hatt fokus og tid til trening. Skjerpings!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar