tirsdag 9. februar 2016

Første tur i sola


I dag var en bra dag. Jeg har vært syk noen dager og er endelig bedre. Hesten Silke fikk seg en liten tur i skogen med meg og hunden Cleo.

Vi tok først litt bilder i den store innhegningen der hun skal stå sammen med Atli. Hun står der nå da hennes tidligere innhegning er til knes i vanndam.
Silke synes det er stas å stå der. Litt mer action med veien og Jolie ved siden av. Og snart kommer han tøffe Atli også får vi håpe! Atli er Islandshest... vi må pugge islandsk vi nå!

Vi tok på kapsunen og lempet av det dumme dekkenet og listet oss ut på grusveien. Vi er jo ikke kjent her, men har hørt at veien leder til flere stier ned til vakre Årungen. Målet i dag var egentlig bare å teste om Silke ville måle krefter med meg med Kapsunen eller om hun bare ville rusle med.
Hun prustet og luktet og gikk med giraffhals og tittet på alt. SÅÅÅ spennende synes hun.
Jeg ble litt engstelig når jeg så en bil komme i mot, men både min løse hund og hest i bånd sto pal stille og ventet pent og pyntelig til bilen hadde passert.
Vi var ute alt i alt i bare 20 minutter, men alt var så suksess så det kan bli lenger en annen gang.

I går trente vi på øvelsene vi har fått i akademisk i gangen og rett utenfor stallen siden formen min var elendig. Hun var også eksemplarisk da og jeg rakk nesten ikke sette meg i riktig posisjon og holde pisken rett før hun gjorde alle bevegelsene rett. Veldig veldig stas!

Hun drikker fortsatt bøtta tom inne på boksen, så hun foretrekker denne og da vet jeg jo hva hun får i seg. Hun har en bøtte i innhegningen og, men der drikker hun av det store isete karet i stede... Ja ja, så lenge hun drikker rikelig er jeg fornøyd!

Silkes utsikt mot stallen

Isbøtta er best...

Jolie og Silke på hver sin side av gjerdet. Da dekkentørk er litt utfordring har vi handlet et par nye. 

Gress!!!! Grønt gress i februar liksom! Såååå godt!
På tur i skoven!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar