søndag 7. februar 2016

Trening alene og innhegning med selskap

I dag var det nok en dag med mildt og regn.
Pål og Cleo var med i stallen og det var storveis. Som vanlig masse bra folk i stallen og alltid noen å slå av en prat med. Utrolig mye hyggelige oppstallatører på denne stallen vår.

Vi møkket og hang opp dekkenhengere i boden vår. Satte klart høy og kraftfor for de neste 4 måltider. Fyllte opp vann da Silke fortsatt foretrekker å drikke av bøtten sin fremfor drikkeautomaten i boksen. Hun klarer å bruke den, men bøtta er alltid tom når jeg kommer og jeg fyller den alltid opp. Greit å vite at hun drikker rikelig. Jeg har også fått gitt karet i innhengningen hennes en grundig vask da denne var grønn av alger oppi. Synes jeg ser er øking av urin i boksen som jo er en god ting!

I dag var dagen da vi skulle sette Silke sammen med den kuleste Islandshesten Atli. Han er bare så flott! Den hyggelige eieren Pia og jeg tok med pelsene ut til den store innhegningen i enden og slapp dem der. De hilste knappt, men satte straks igang en løpetest. Hvor fort kan vi løpe og klare å stoppe før gjerdet? De koste seg stort og det hele var en brakende suksess. Iallefall helt til nabodamen Jolie fant ut at hun ville være med på ballet. Frustrert over det dumme gjerdet rocket Jolie rundt inne i sin innhegning langsmed den store. Hun prustet og stresset så mye at vi bestemte oss for at nok var nok. Hun ville kunne skade seg i den høye farten sin.
Vi tok med oss en oppspilt Silke og en fornøyd Atli og satte dem på sine gamle respektive plasser. Vi får jo rett og slett bare se om vi kan finne en annen innhegning eller prøve igjen når Jolie kanskje er inne for dagen. Vi får se ann et par dager så finner vi nok en løsning der disse to kan gå litt sammen.


Så snart Silke kom inn kastet hun seg ned i flisa for å rulle seg tørrere. Etter en skikkelig puss var det klart for dagens økt på ridebanen.
Hun registrerte Kapsunen og pisken og forsto nok hvor dette bar. Vi ankom ridebanen som var mer eller mindre isfri og vanndammdekket i oppspilt humør. Etter noen "Hodet ned" øvelser kom vi inn i sonen og fikk til konsentrasjon. Vi trente dermed skulder vekk og inn på andre siden. Det tok veldig liten tid før dette satt som ett skudd. Etter å ha tittet på videoer etterpå ser jeg jo at jeg holder for lav fart når jeg går bakover foran henne. Hun får rett og slett ikke gå i sitt arbeidstempo og blir da gående å tulle i stede. Fy meg! Dette må jeg rette til neste gang.
Vi holdt det kort og planen er å kun ha 10 min runder denne uken også øke til 15 neste uke.
Kort og godt liksom!




Med en gang vi kom inn bar det rett ned i flisa igjen. Da orket jeg ikke å pusse henne ennå en gang, så hun får stå fliset og fin til jeg pusser henne i morgen igjen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar