onsdag 6. april 2016

Fineste Silke og ryggtull

I går tirsdag var vi en tur i ridehuset. Vi steppet inn der også var det noen der... De sa, bare blir du, vi er straks ferdig. Vi spente inn lett og satte på tømmer og jeg må innrømme jeg var litt nervøs. Ikke bare var det en annen hest i ridehuset samtidig, men dørene sto også på vidt gap. Men det gikk sååå fint.
Det nye bittet med styrestenger var utrolig bra og hun var kjempelett å styre. Takk til Paul Fielder for anbefaling både av bittet og innspenningen!

En ting som ikke var såå stas var at hun tråkker mye bedre med det ene bakbenet enn det andre. Hun halter ikke, men tråkker kortere på det ene bakbenet enn det andre. Altså ikke noe hevelser, ikke noe varme og fine tørre ben. Som igjen betyr at låsningen i ryggen fortsatt er der.
Jeg skal ringe behandler damen og høre hva vi gjør... noe sier meg at så lenge muskelaturen er trent rundt låsingen, så hjelper det ikke bare å knekke opp, vi må rett og slett trene riktig for å få muskelaturen mer normal også. Mer om det når jeg vet mer!

Hodet søker neeeeeeed dit det skal som viser at at hun jobber riktig med bakparten. Its all connected!


På vei ned til ridehuset i tåken! Fulmer-bittet med styrestenger!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar