onsdag 20. april 2016

Kort innpå med nytt om innridingen

I dag hadde jeg med meg Mats i stallen!
Han var med å tømmekjørte i skogen og gikk med longetauet bak sammen med meg slik at Silke gikk alene på tur. Vi koblet også longetauet av en periode hun normalt er fin og rolig :)

Etterpå salet vi om, og av med sele og på med sal.
Vi ruslet til fots ned til ridehuset. Etter å ha hoppet himmelhøyt for noen plastinnpakkede utemøbler så jeg at hun hadde hoppet på seg et sår på høyre bakben.

Vi puslet inn i ridehuset og sjekket såret som var veldig overfladisk, ikke noe blod eller noe.
Vi ruslet en minirunde. Hingsten William var der, men han var veldig opptatt på jobb. Vi hentet krakken og med sikkerhetsvest, hjelm og Mats i leietauet. Så kløv jeg opp på Silke. Hun gikk veldig forsiktig fint rundt i en 10 meters volte. Vi stoppet roset og gikk en lignende runde. Så en til, også var jeg ferdig. Jeg hoppet av og masse ros.

Det hele var veldig forsiktig og veldig rolig. Alle var sindige og avslappet. God opplevelse for oss alle. Kanskje med unntak av sikkerhetsvesten som ikke sitter så godt på meg, og som hang seg litt opp i salen når jeg hoppet av.

Ellers var dette en knallbra dag. I morgen blir det nok fridag for Silke! Det har hun fortjent. Hun skal gå alene et par dager ute da hun er så veldig brunstig. Hun overtaler støtt Atle til å gå opp på henne og han har brodder, så det blir bare tull. De får komme sammen igjen neste uke når Silke har roet seg litt. Nå går hun med halen på skjeiva og rygger etter Atle mens hun blinker. :) Ikke lett å være ung og brunstig!  ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar