søndag 25. september 2016

Charlotte Dujardin rir frieser!



Bilde fra Charlotte Dujardin sin Facebookprofil

Milde moses!
I dag så jeg et bilde av Charlotte Dujardin en av de store heltinner av ryttere - ri frieseren Frederick the great. Han er kåret til verdens vakreste hest. Og det tror jeg må være utelukkende pga sveisen. Han har nemlig veeeeldig lang man. Men han er også litt salrygget, veldig kraftig, lav med korte ben... Ikke akkurat en sportshest. Og etter mine snevre kompetanse på området, rent kroppslig ikke en veldig flott Frieser, sorry!

Stakkar tenkte jeg. Hun kunne jo få ri en Frieser som er i sporten og som kanskje egner seg litt mer innen hennes gren dressur. Det er jo sååå mange å ta av.

Litt nyskjerrig begynte jeg å google Charlotte og Friesian og da kom jeg over masse bilder fra hun red en ung Frieser på 6 år i 2014.


Charlotte underviser og rir Braggo i sideveis bevegelser


Her rir Charlotte Braggo i hans første galoppbytter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar