tirsdag 20. september 2016

Noen dager...


er ikke stas!
I dag var en slik dag!
Mye av årsaken til dette er at jeg ser at Silke ikke alltid forstår meg, og i stede for å tilby forskjellige svar på mine spørsmål, ja så tauer hun meg rundt.
I dag var det tømmekjøring, noe vi jo er egentlig gode på.
Jeg selte opp og vi ruslet en liten tur. Vi skulle øve på å stå stille midt på veien, og det ble så mye klabb og babb at det var helt håpløst.
Jeg blir frustrert og hun blir frustrert. Jeg fikk til sist viljen min og Silke fikk ros.

Så bar det inn på ridebanen og serpentiner var målet. Hun vimser mye og er ikke lydhør for mine signaler. Så snart hun er litt usikker på hva jeg vil setter hun avsted på volten og bukker rundt i høy fart. Høyst irriterende. Dette er enkelt å rette i longen, ikke så enkelt med tømmekjøring i og med at jeg mister styringen når hun har rotert 180 grader med tømmene, når hun brått står med hodet mot meg.

I morgen er det ridetime nede på den nye stallen. Forhåpningene mine er lave.
Målet er å få henne til å gå i godt tempo i skritt og trav. Hun skal ikke gå på tøylen, trenger ikke søke ned, trenger ikke å plassere bena godt innunder... trenger bare jevn rytme 1-2-3-4.
Form og farge får komme om noen uker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar