onsdag 21. september 2016

Nettbutikker - hesteutstyr

Nye hestebutikker dukker støtt opp på nett. Her er noen jeg har testet og noen jeg ikke har testet i vilkårlig rekkefølge.

De fleste av disse har dessverre fjernlager. Dette betyr at de bor kanskje i Norge, du bestiller i Norsk nettbutikk, de bestiller så de samme varene fra sitt fjernlager utenlands, mottar dem i Norge, også går de ut til deg, evt direkte fra Fjernlager i Polen eller lignende også til deg. Dette betyr lengre sendetider enn man normalt kan forvente.
Når jeg bestille klær til meg selv på Mango eller kosmetikk fra Blush.no så tar et 1-2 dager før jeg har det, men innen hesteutstyr tar det lett 2 uker... og mer. Ha det i bakhodet. Haster det... så drar til din lokale hestebutikk i stede. De trenger jo også deg ;)

Om du har noen forslag jeg ikke har lenk til, så skriv en kommentar så legger jeg dem til. Målet er en oppdatert liste!

Horsemeup.no

Denne har jeg prøvd 2 ganger og de har utrolig bra utvalg! Det tar 1-4 uker før du får varen, så trengere enn de fleste. Prisene er dog gode på kvalitetsprodukter!
Brands:
Acavallo, A.Riding Polo, Back on Track, Beris, Bomber, Borstiq, Bucas, Butet
Carefore, Casco, Catago, Cavallo, Charles Owen, Christina, Colorado Springs, Energylight, Dogman, Dy'on, Döbert, Eclipse Biofarmab, Ekkia, Equiline, Equiline Läder, Equi-Theme, Eskadron, Excelsior, Effol, Glen Gordon, GPA, Hansbo, HorseLife, Horka, Horseware, Hrimnir Ishestar, HV CROWN, HV POLO, HV SOCIETY, Imperial Riding, Iris Bayer, Jacson, Källquist, Königs, Lami-cell, Lippo, Lister Shearing, Lincoln, Makebe, Mattes, Mountain Horse, NICI, Northern Well, Norton, OneK, Parisol, Pessoa, Pikeur, Prestige, Protector, Racesafe, Roeckl, Scippis, Svea Equestrian, Stübben, Uvex,Veredus, Wahlsten, Willab, William Leistner, Zaldi, Zilco
http://www.horsemeup.no

Horze

Det er vel rimelig kjent at en av landets største og rimeligste hestebutikker heter Horze. Jeg sliter med om jeg elsker dem eller hater dem. Det er litt som McDonalds og H&M liksom.
Jeg deler ikke verdisyn med de som eier denne, men de er forbasket hyggelige de som jobber i vår lokale Horze.
Det tar laaaang tid å få produktene, men de er rimelige som jo veier opp.
http://www.horze.no

Hooks

Ikke bestill "Hent i butikk"! Av en eller annen grunn tar det veeeldig lang tid å få butikkene levert til butikken i stede for hjem... Veldig pussig. Få gode merker, men mye billig om man trenger noe fort og ikke vil at det skal være en innvestering.
God kundeservice og ok fart på en vanlig bestilling
JH collection, Horseware, CRW,
https://www.hooks.no

Mitt lille verksted

Dette er en veldig spennende butikk.
Det er altså et verksted som lager leietau, tøyler, hodelag og annet på bestilling. Altså du får designe selv. Prisene er gode, jeg betalte feks 600,- for lange tøyler til min Friesernakke med pene spenner. Jeg får selv velge alle mål og spenner.
Hun svarer raskt på e-post og sender bilder og sikrer at du vet akkurat hva du får og hvordan det ser ut!
Link til Facebookprofilen her >

Stall Høymyr

Dette er en fin butikk! De har masse bra merker og sender fort!
Dog har jeg fått alternative produkter om de jeg har bestilt er utgått/ikke på lager. Jeg vil gjerne bestemme slikt selv. Altså at jeg vil bestemme hvilket produkt jeg skal ha i stede for det de ikke har... Jeg har 2 ganger reist 2 timer dit for å bytte noe. Veldig hyggelig betjening!
Merker: Animo, CWD, Marstall, Kingsland, GPA, Montar, Finn-Tack, Pikeur, MH, Kentucky, NAF, Back on Track og mange flere
http://www.stallhoymyr.no

Min Hestebutikk

Også en nettbutikk som sender rimelig raskt! Bra kundeservice og greit vareutvalg. De har nyss fått ny butikk som er VELDIG mye bedre enn den gamle! Bra jobba!
ABSORBINE, ACAVALLO, BACK ON TRACK, BACK2BACK, BUCAS, BATES, CASCO, CDM, EMIN, ECLIPSE, ESKADRON, HUBERTUS, HARCOUR, KERATEX, LIKIT, LEMIEUX, MEDILAMB, MOUNTAIN HORSE, NAF, UVEX, PIKEUR, WINTEC, WEATHERBEETA, STÜBBEN
http://minhestebutikk.com

Ak Hestesport

Lageret til denne nettbutikken ligger utenfor Norge og følgelig tar det laaaang tid før varene kommer.
HKM, Harrys Horse, Anky, Blue Hors og mange flere
http://www.akhestesport.no

Hannestad Hestesport

Denne har jeg ingen erfaring med, men de har ser ut til å ha noen gode merker!
HV Polo, Kingsland, Acavallo, Cavallo, Mountain Horse, Horseware, Ariat, Bucas, Glenn Gordon, KEP, Equiline, LeMieux, Pessoa, Mattes og mer...
http://www.hestebutikk.no

Stokke Ridesport

Stokke ridsport virker veldig spennende! Mye utvalg og særlig av schabraker.
http://www.stokkeridesport.no/

Sunn-Hest

Denne nettbutikken har spesialistert seg på hestens helse. Så alt du normalt ville finne i apoteket uten resept til deg, finner du her til hest. Jeg liker at de har spesialisert seg og ikke bare har det samme som alle andre nettbutikker. Det er jo veldig mange med det samme produktutvalget. Sunn-Hest har dog flyttet kompleksiteten fra baksiden til deg. Det er flere fraktpriser og selv om du handler mye, så blir det aldri gratis frakt. Selv om de er utsolgt for en vare reflekteres ikke dette nødvendigvis på nettsiden og du får kanskje heller ikke beskjed om hvorfor pakken ikke kommer. Til sist når du tar kontakt og etterlyser, ja så kommer det mange unskyldninger om leverandører og ditt og datt. Flaks for dem at de har så mye bra produkter for da handler jeg der alikevel ;)
http://www.sunn-hest.no/

Skoies

Dette er jo den store eksperten! De har utrolig mye bitt, og de kan bitt! Her kan man få rådgivning og hjelp også!
De har en rekke bra merker og er flinke med sin kundepleie. Du får beskjed om de ikke har noe og når du evt kan forvente å få det. Nettsidene er enkle å bruke og produktutvalget er godt! De har til og med salg på produkter som Amigo dekken! Det er ikke så ofte jeg ser!
Virker veldig profesjonelle!
Abbey, Absorbine, Acavallo, And is, Animo, Arden, Ariat, Back on Track, Bates, Beris, Betadine, Boett , Bomber, Botanica, Bucas, Butet, Carr & Day & Martin, Casco, Cavalleria Toscana, Cavalor, Charles Owen, Cheval, Cowboy Magic, Dyon, Eclipse, ELT, Equality line, Equest, Equiline, Equilox, Equine Fusion, Farries`s Formula, Finn Tack, Freejump, Gaupen, Gboots, Geysir, Gjeteren, Glen Gordon, Glinkowski, Globus, Heimer, Heller Legend, Horse-Square, Horseware, Hrimnir, HS, Ideal, Ifeed, Ikonic, Improwin, Jeffries, Kentucky, KEP, Kingsland, Kraiburg, Le Mieux, Leovet, Leovet, Likit, Lister, Mattes, Mountain Horse, Mustad, Myler, NAF, Nathe, Neue Schule, Nordic, Norsk Varmblods, One K, Pak-Heat, Passier, Peetz, Pharma, Pikeur, Polar, PolarFlex, Poponcini, Prestige, Racing Tack, Redback, Rittersport, Roeckl, Royal Steel, Safe-Horse, Samshield, Save Edge, Shockemöhle, Skoies, SlowFeed, Sprenger, Stübben, Suedwind, Thermatex, Three Horses, Toklat, Top Reiter, Tredal, Trust, Uvex, Veredus, Vettec, Wahlsten, Waldhausen, Wellensteyn, Wintec, Zilco
http://www.skoies.no

Ryttern

Ryttern fant jeg faktisk først i Bærum da jeg tilfeldigvis kjørte forbi på vei til noe helt annet. Midt inne i en næringspark. De har en glitrende outlet der med MYE kvalitetsustyr til halv pris. Den ligger heldigvis også på nettbutikken til Ryttern. :)
Jeg har ikke handlet i nettbutikken ennå, så jeg vet ikke hvor for pakken kommer.
Jeg er veldig begeistret for deres utvalg i både Pikeur og Equiline. Har hele produktporteføljen og ikke bare 3 bestselgere liksom.
http://www.ryttern.no

Netthest - Lillestrøm hest og hund

Denne har jeg ikke testet ut ennå. Mye av grunnen til dette er at jeg har slitt med å finne rett nettside. Mulig de har byttet adresse eller leverandør eller noe.
Nå finner jeg den iallefall!
http://www.netthest.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar