mandag 26. september 2016

Første ridetur sammen med en annen hest!!!!!

Jeg trodde jeg skulle begynne å gråte når jeg kom i stallen på lørdag... "Vil du være med ut å ri tur Lin?"

Det er ikke flust av turryttere på stallen vår, og de som er, rir sjelden på samme tidspunkt av dagen som meg. Så når Charlotte og Jolie lurte på om Silke og jeg ble med på liten tur så hoppet vi i taket begge to. JA! Det vil vi jo gjerne!

Så sagt så gjort. Vi pusset, salet opp og satte nesa mot skoven. Jolie ledet ann og etter en tid turde vi å ri ved siden av hverandre.

Vi skrittet mest og hadde bare en litten trav på tampen.
Det hele gikk sååå fint. Men så er jo tur vår greie! Der er vi i vater liksom.

kremt... nesten iallfall.
Midt ute på ei slette mellom 2 jorder skvatt plutselig Silke. Hun hoppet en meter rett opp i luften og jeg like så. Jeg hylte et nødhyl, og da skvatt selvsagt Jolie og Charlotte også. Av ikkeno! Jeg landet på skrå i salen og vurderte et sekund på om det var lurt å skli av mens vi fortsatt var i lav fart, men besluttet å klamre meg fast. Silke sto BOM stille.
Så det var det!
Masse drama over ikkeno også skrittet vi rolig videre!

Damer ass!


Jeg fikk jo ikke tatt noe fansy bilde av jentene på tur dessverre, så du får bare forestille deg hvor stas det var ;)
Skulle det skje igjen skal jeg love å ta bilde!

Et bilde fra stallgangen etter tur fikk vi til da! Her står Silke og skryter til Roomy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar