tirsdag 29. mars 2016

Flytte forpart og raining i ridehuset


Så fikk jeg altså testet dette med forparten. Vi stilte oss opp langs med gjerdet. Flyttet først rumpa om forparten siden dette er lettest.
Også litt nervøs gikk vi til verks på å flytte forparten om en stillestående bakpart og det gikk strålende. Jeg var SÅ fornøyd og det forsto Silke som virket rimelig stolt!

Vi har også fått en ny runde med long raining i ridehuset.
Det gikk ennå bedre i dag. Holdt sporet ganske så fint alene helt til vi nærmer oss de MEGA skumle dørene.
Hun gikk med innspenning for andre gang og hun går jo helt anderledes selv om jeg har dem på det slakkeste. Vienna rein går altså fra mellom forbena som en martingal opp, via bittet og tilbake til gjorten på hver side (der sjenkelen normalt henger).
Hun søker ned oftere enn ikke og tilbød meg en litten 4 longe runders trav med dem på. Jeg merker at hun synes det er litt slitsomt siden hun ikke er vant til å bære seg slik. Hun har jo alltid flott skritt med stor overtråkk, og med disse på så bærer hun seg ennå bedre. Målet er jo å styrke overlinjen nå frem mot oppsitting.

I morgen kommer Fysio og saltilpasser. VELDIG spennende!


Veldig vanskelig lys i ridehuset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar