mandag 14. mars 2016

Ridehus runde 2




Da var vi tilbake i ridehuset igjen. Denne gangen tiiiidlig på lørdag morgen mens alle andre spiser frokost! Få å imponere, få å være i veien for. Og ikke minst nyslåddet bane!

Vi puslet ned til ridehuset og der vi sist brukte nesten 30 minutter ned, brukte vi nå 6 minutter. Det kan man jo si er en kraftig forbedring. Selv om det var mye å se på, så fikk vi til å holde tempoet.

Ridehuset hadde en radio på fullt, og etter å ha lett lenge fant vi ut at vi kunne skru Skiskytingen til lavt volum. Greit med litt lyd, bare ikke så mye. Man skulle jo tro det var skiskyttere inne i hallen.

Vi fikk ei jente til å lukke de ENORME dørene inni der og da slappet jeg nok litt mer av. Skulle det skje noe er vi lukket inne i trygge hallen.
Silke synes dørene gikk helt til himmelen og de bråket noe veldig, så det var VELDIG skummelt.

I 10 minutter ruslet vi rundt å tittet på hindermatriell, piskestativet, et par krakker, vantet og ikke minst alle de fine sorte hestene i de store vinduene. Uansett hvilket "vindu" vi så ut av så tittet en vakker sort hest tilbake på oss. Veldig morsomt. Silke jogget med meg på slep fra speil til speil og tittet spent rundt kanten hver gang.
Vi gikk til sist litt lei denne leken og øvet litt bakkearbeid midt i hallen. Litt unna alle speil og dører. Jeg hadde med dressurpisk og longetau, og siden hun virket til å roe seg fint så longet vi litt. Hun gikk supert!!
Fint i skritt, fint opp i trav og flott ned i holdt.
Foreløpig får vi ikke til trav til skritt, men det får vi ta litt senere.

Vi fikk igjen anledning til å være skikkelig redd de store dørene og Silke formelig hoppet ut. Ikke godt å vite når de smeller igjen igjen. Man vil jo ikke bli delt i to av dem heller. Hun virket veldig lettet over å ha overlevd det hele og skrittet stort og fint hjemover.

På veien hjem, i et kryss mellom Vestre og Østre Sneis gård så fikk Silke skikkelig raptus. Hun galopperte i ring rundt meg, og jeg var ganske glad vi fortsatt hadde longetauet på og ikke leietauet.
Jeg har ikke noen forklaring for denne adferden, det har jo aldri skjedd før. Når jeg snakket med de andre eierne på stallen fortalte de at det er gris på den gården og at flere hester ofte reagerer på det, men jeg vet ikke. Gikk jo bra forrige gang, og også nedover en halvtime før. Det gikk greit å få henne med meg, men kommer nok til å ta lærdom av dette til neste gang!

Jasså, så hva er dette for noe muffins?

Åhhh se så fin bunn. Hun var litt furten over at hun ikke fikk rulle seg, det var jo så mykt og fint! Ingen is eller slush noe sted!


På vei hjem, rett før raptus!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar