søndag 6. mars 2016

Tømmekjøring

Silke og jeg har mange "første gang" opplevelser sammen.

Det vil si når det gjelder tømmekjøring så har hun faktisk gjort det en gang før. Hjemme med eier.
Men for meg så var det første gangen å tømmekjøre med Silke.

Snille Mads på jobben lånte villig bort en travsele til formålet. Han har maaaange.
Dette var en sele av typen surresele og jeg tok bort "surrene" og brystet. Vi klarer oss fint med gjorten. Jeg tok med halereimen bare sånn for stødighetsskyld. Selen var nok brukt på en noe mindre hest enn Frieser da jeg måtte justere ut alle spenner.
Hodelaget på og tømmene på plass. Også bar det ut på veien mellom innhegningene.

Jeg ruslet først en tur bort 100 meter også tilbake.
Mannen min var så sporty å stille opp i hodet hennes med slakt leietau. Jeg bak med tømmene også fikk jeg tatt litt forsiktig i munnen hennes. Og helt uten å bruke pisk eller tømmer kunne jeg be om frem, ståååå og back. Alt gikk helt klokkerent!

Superstas!

Vi skal bruke selen litt under bakkearbeidet for å bli vant til den. Vant til å ha noe rundt magen, noe på ryggen osv.

Planen for i morgen er å gå litt langs veien igjen. Den med biler på. Og bare med kapsunen. Ikke noen laaange tømmer igjen nå før jeg har en handtlanger igjen. Mads på jobben har meldt seg frivillig og jeg håper å få med ham i løpet av uken/helgen.

Storstas i dag altså!
Såre stolt av både Silke og husbond!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar